Julafton!

Ganska lugn och skön julafton igår, jag hoppas att ni andra också hade det!

Först kaffe och skinkmacka på sängen med julkalendern och Astrid Lindgrens jul på tvn. Sen träffades jag och Linda i stallet för årets julaftonsritt. Jag var lite orolig när vi red i väg, Clarinett var ganska stökig och backade och kastade sig. Men som tur var lugnade hon ner sig när vi passerat grannarna, och redan när jag kom ner på vägen förstod jag varför hon hade stökat då det var väldigt färska älgspår precis nedanför gården. Blev en fin men lite kall tur!

Sedan fick alla hästarna ett äpple, de brukar få ett juläpple på julafton. Bob förstod inte vitsen med äpple så han åt inget men de andra var nöjda! Vidare följde Linda med till Nisse där vi hade julbrunch med en massa kall julmat typ skinka, sylta, rödbetssallad och sånt.

Laddade om, tittade på delar av Kalles jul, och sedan åkte jag och Nisse till hans systerson för julmiddag med Nisses syster och hennes man. Blev inte så sent vilket var ganska skönt, jag nattade hästarna och så var den julafton förbi!

Nu ny dag, i dag har jag lite att stå i och jag hoppas att det inte blir så kallt!

Lillebror låg som ett jesusbarn i höet igår morse!
Clarinett i sitt röda julschabrak, innan jag satte på reflextäcket

Soligt och fint! 



Juliette tyckte att det var onödigt att stå still och fota! 

Wasabi, Chokladen och Clarinett ville gärna ha mer än ett äpple... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0