Ovädret Hans!

Vilket jäkla väder det blev! Nu behöver vi inte regn på ett tag!

Igår natt regnade det rejält och sen fortsatte det halva dagen med ordentlig åska också. Vägarna har skurit och det är översvämningar lite överallt, även i mångas källare. 

Jag tog en lugn förmiddag, kollade hästarna, åkte upp och handlade och lite sånt. När vi hade ätit så avtog regnet och jag åkte till hästarna igen. Red en sväng med Clarinett och sen Chokladen, och longerade Wasabi och Lemonaden lite lätt. Sen hem för fika och Linda kom också och fikade.

Jag vill verkligen inte ha mer regn nu, vägar, hagar och framförallt hölägdorna behöver torka upp nu. Tyvärr ser det ut att komma regn både i dag, i morgon och på torsdag, så ytterligare 20 mm kan det bli. Vill verkligen inte ha det, sol och lite värme så allt torkar hade varit bättre! Känns overkligt att vi önskade regn för en dryg månad sedan, ska aldrig mer önska mig regn! 

Det var som en flod på vägen ner till betet igår förmiddag. 

Blött i hagarna, och nu vill jag inte byta hagar förrän det torkat upp lite så de inte trampar sönder fler hagar. 

På väg med Clarinett och här ser man hur mycket vägen ner till betet skurit sönder, det här är sista biten innan betet 

Här med Chokladen och vägen ner mot Reva 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0