Torsdag!

Ovanligt med bara två hästar att jobba, men dagen har ju gått ändå!

Eftersom mina hästar vaccinerades igår så vilar de i dag, och i morgon, så det var bara Forzett och Kayden på schemat idag. Så i stället har jag hunnit lite annat. Innan jag började med hästarna så satte jag upp en lampa på en av lösdrifterna, och plockade ihop lite hage som var riven och inte ska användas mer i år.

Sen fick Forzett jobbas med longering, pallträning och så stod jag i stigbygeln i skritt. Hon har ju tyckt att det varit jobbigt att gå med mig på men nu börjar det släppa och polletten har trillat ner! Sen red jag Kayden. Han var riktigt jobbig att göra i ordning i dag, jag gör i ordning honom vid hagen och han drev inte bara mitt tå8i botten, utan han lyckades även backa in i en högrep, trampa på mina ridhandskar, sitt täcke och sadelöverdraget, allt medan jag försökte få på sadeln! Jag var helt slut innan vi kom igång en sen fick han jobba först i töm och sen red jag, han försökte testa lite när jag red men det var jag inte på humör för så han lyckades inte lura mig i dag!

Jag var sen ner till betet och plockade bort det sista av sommarhagen och körde hem transporten som stått där nere, hälsade även på Bob innan det blev pizza till middag. På kvällen hade jag två dressyrträningar med en ponnyryttare med två ponnyer, hela familjen var med så det var full fart där ett tag! Sen nattning av hästarna och så gjorde jag äppelpaj till kvällsfika!

Chokladen har dödat sitt täcke, nu måste jag köpa nytt till henne bara jag får in lite pengar! 

Väldigt vaken Forzett innan hennes jobb! Väldigt lerigt vid stallet också... 

Kayden innan avsittning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0