November!

Igår första november och typiskt novemberväder. Fruset på morgonen, någon plusgrad på dagen och så mycket dimma att det aldrig blev ljust!

Jag hade hovslagardag och det är verkligen ett heldags projekt! På morgonen körde jag först Clarinett och Movie till Nisses stall och sen Bea. Dessa skoddes sen, tre hästar med helskoning och det tog fem timmar! Denna hovslagaren är inte snabb men oerhört noggrann och hästarna blir så fina i fötterna!

Sen skulle hästarna köras tillbaka igen. När det var gjort så spolade jag Wasabi, hon är inte lika svullen i benet men såg fortfarande lite halt ut när hon sprang i hagen, däremot inte halt i skritt längre. Sen gav jag kraftfoder till Lemonaden innan det blev spaghetti och köttfärssås till middag, och sen i väg för en lektion och så provade vi sadlar på en ponny.

Hemma igen och med hästarna nattade var jag helt slut och hade ont i magen, så la mig tidigt och har nu sovit nästan 10 timmar! Borde verkligen vara pigg nu!

Clarinett hann bli ganska less under sin skoning! 

Lemonaden och Bob äter kraftfoder i dimman! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0