12 grader och blåst...

Det är ju ingen värmebölja direkt! Slutet av juli och det är lerigt och söndertrampat i hagarna, betena ligger under vatten, jag har börjat använda vinterkläderna redan, stigarna i skogen är blöta och jag frös i dag när jag hade lektioner, trots jacka!

Började med att rida lite dressyr på Grå nere vid betet, inte lätt att jobba med avspändhet när det blåser halv storm, i alla fall inte på henne... Sedan i väg för ett par lektioner. Båda ekipagen fick jobba med förvänd galopp, lite av min favoritövning just nu.

Direkt till stallet och tog Kayden i töm, för hans del blev det mycket galopp jobb. Sedan gjorde jag lite större hage åt Forzett och Movie innan fika, och så hjälpte jag Nisse att betäcka ett sto, och sedan åkte vi till Östersund. Det var medlemsmöte för Föreningen Nordsvenska Hästen. Trevligt att träffa lite folk! Nu är ju inte jag med i föreningen men jag är på ganska mycket av deras aktiviteter!

Blev sen nattning och i morgon är det tidig morgon för i morgon kommer hovis!

Grå i blåsten i morse! 

Så här ser mitt ben ut i dag, färgglatt kan man säga! Även höger ben är blått men inte alls lika mycket och inte lika ont! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0