Lyxlunch!

Fantastiskt väder i dag med, man borde inte behöva jobba då!
 
Jag red på morgonen, först Grå som jag red på slingan. Hon var spänd men fullt ridbar. Sedan red jag Clarinett i skogen, där har vi inte ridit sen dsista snöomgångarna kom så det var mycket snö både att pulsa i och på alla buskar och träd. Vi var helt övertäckta av snö när vi var klara och jag hade till och med snö i fickorna på kappan! Clarinett är ju rolig, hon brydde sig inte alls om att det rasade snö och vi red rakt genom grenarna, men på hemvägen blev hon helt plötsligt rädd när kvistarna drogs mot min, visserligen då frusna, kappa och var tvungen att kasta sig i väg! Nu tvivlar jag på att hon var så rädd egentligen, utan mer less på att pulsa runt i all snö...
 
Sen till jobbet där vi även i dag var en kort. Jag rymde på lunchen och åkte med en annan, för dagen ledig, personal och åt på byns lunchrestaurang. Det var väldigt skönt att komma i väg från stressen lite, också sjukt mycket mat för pengarna. Fanns tre huvudrätter (panerad kolja, kotlettrad och kycklinggryta), tre efterrätter (hjortronpannacotta, semlor och två olika tårtor) plus rejält salladsbord och hembakt bröd. Jag blev galet mätt trots att jag inte ens testade i närheten av allt.
 
Efter jobbet gjorde jag räkmackor till middag och sen till stallet. Jobbade Zayats i töm, jag satte på en ledad töm och hon fick börja jobba med lite böjning och eftergift i i nersidan. Nu är klockan mycket och jag ska jobba i morgon med!
 
Innan vi kom upp i skogen, man ser knappt vart stigen är där vi rider, det var helt klart dags att trampa upp den igen! 
 
Sol och snö på väg uppför backarna!
 
Clarinett var rejält snöig efter! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0