Kalla tider igen!

Och så var det kallt igen! Igår morse -22 och nu i dag ungefär samma!
 
Planen var att ta två hästar innan jobbet igår men kylan avskräckte så det blev mockning och spåning av lösdrifter i stället. Efter jobbet så provade jag en annan sadel på Zayats, spg helt okej ut när jag longerade men kändes inte bra att sitta i. Har nu en sadel till att prova, nämligen den jag har på mina egna. Den ligger på många olika hästar och passar ju även mig så jag har bra balans i den, la på den på Zayats efter igår och det såg bra ut så långt i alla fall.
 
Linda kom och fikade och fick sin julklapp, den har varit på vift sen början av december och till slut beställde jag om den på annat ställe. Blev långfika men det gör inget, blir ju ändå inga fem hästar ridna och fyra lektioner i kväll om det ska vara så här kallt, så jag hinner ta igen mig. Och tagen lite bokföring kanske.. Men jag är less på inställda lektioner nu!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0