Mild november!

Det är blött, lerigt och vidrigt i hagarna, och jag är väldigt less på regn, men jag måste ju säga att det är fantastiskt med sånt här underlag på ridbanan i november och dessutom har jag knappt haft på elementen än! Alltid något!
 
I dag jobbade jag på förmiddagen, 8-12, och sen åt jag rester av köttfärssoppan sen igår till lunch. Var i stallet på eftermiddagen, longerade Lemonaden och red Grå och Clarinett. Båda de fick jobba mycket lösgörande med mål att bli avspända och loss.
 
Sen blev det någon timme bokföring innan jag åkte till stallet igen. Gjorde i ordning Zayats och när Linda kom till stallet så hjälpte hon mig att hänga på henne i dag igen. Jag kunde i dag även vifta med benet över ryggen, så pass att jag några gånger lade benet över ryggen och satte mig väldigt lätt och kort. Så nu har jag suttit på henne också!
 
När hästarna var nattade gjorde jag mannagrynsgröt till kvällsmat och somnade sen i soffan! Nu ska jag försöka sova i sängen i stället! 
 
Lemonaden på banan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0