EHV-1

Inte nog med coronan så går det ett farligt virus på häst i Europa, EHV-1 och igår kom beskedet att alla tävlingar i Sverige ställs in i mars. Inte så stor grej då det mesta utom för eliten och yrkesverksamma redan var inställt pga coronan. Men sent igår kväll avbröts bruksprovet, där Rollcat är, pga att en hingst fått hög feber och isolerats! De gick med testryttare igår och idag skulle den avslutande hoppningen med egen ryttare vara, känns lite snopet att det tog slut nu men Rollcat har ju skött sig fantastiskt och nu hoppas vi att det inte är EHV-1 som går där. På måndag kommer beskedet om vilka som godkänts!
 
Jag jobbade igår, och på kvällen red jag lite dressyr med först Clarinett och sen Lemonaden. När jag klev av Lemonaden så ramlade jag då jag halkade på en lite ojämnhet. Lemonaden blev rädd och backade lite, sen stod hon och tittade konstigt på mig, hon undrade nog varför jag kravlade runt där...
 
Nu hoppas vi att alla smittor på människor och hästar ger med sig så vi får börja ha lite roligt med hästarna igen!
 
Trött Grå på fredagsmorgonen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0