Bruksprovet!

Den här veckan håller vi tummarna för Rollcat, Nisses uppfödning, Wasabis fölkompis och Clarinetts kusin, som visas på bruksprovet på Strömsholm. Att gå upp och visas som hingst är inget man bara gör sådär lättvindigt inom swb. Det är en hel veckas, prov som väntar och redan i höstas var han på rådgivande bedömning inför visning och han är även röntgad innan. Igår var det veterinärbesiktning och visning vid hand, i dag väntar uppsuttet hoppning, i morgon gångartsvisning uppsuttet och för de som går vidare är det testridning på fredag med testryttare. Vi håller tummarna och försöker följa honom så gott det går hemifrån, jäkla Corona!
 
Igår morse longerade jag Zippin innan jobbet, hon var i alla fall då mindre sur så jag hoppas att det ska fortsätta så nu när jag ger munkpeppar igen. Efter jobbet och snabb middag så red jag Grå. Kitan som var lite varm i veckan är nu som vanligt igen. Ridningen kändes sådär, men underlaget var väl också sådär så inte så mycket mer att begära kanske?
 
Rollcat (Copycat-Troll) på fölbete sommaren 2017
 
Och här den officiella bruksprovsbilden på honom.
 
Zippin igår morse. Jag tycker att hon är rätt fin i kroppen nu!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0