Dressyrträningsdag!

Svalare väder har kommit in, med blåst och igår lite regnskvättar. Skönt för hästarna och bättre ridväder för mig som skulle på dressyrträning!
 
Jag red Chokladen lite på morgonen, bara ett lätt pass med lite övergångar. Sedan lastade jag Clarinett och åkte först upp till Nisse så han kunde slå på hennes tappsko. Sedan vidare till Östersund och träning för Sara. Clarinett var jättefin och det känns som galoppen blivit mycket bättre i vinter, och även att hon blivit starkare och kommit upp lite överlag. Roligt att träna!
 
Synd bara att det är så långa resor! När jag kom hem igen var det nästan kväll och när Clarinett var lämnad så gjorde jag en snabb middag, och vi såg Jämtlands Stora Pris, alltså trav, på tvn innan vi åkte och hämtade ett hönshus åt Nisse. Han har fått ett jättefint hönshus som nu skulle hämtas gem från Hammarstrand. Det gick oväntat bra, och jag fick en pratstund i stallet där jag brukar ha träningar ibland, och sen gjorde vi kväll och fikade lite glass!
 
Clarinett efter dressyrträningen!
 
Husbil? Såg lite vingligt ut men gick stadigt och fint hea vägen hem! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0