Födelsedagen!

Har haft en härlig födelsedag som inleddes med sovmorgon och två decimeter nysnö!
 
Jag ägnade några timmar i stallet, tömkörde först Wasabi och Grå. Wasabi fick börja med trav jobb på banan och var så fin, och sen tömkörde vi ett varv runt den nedrivna hagen bredvid banan, är tänkt att det ska bli ett litet mindre spår där som vi kan rida sen. Grå fick gå i töm då hon varit rätt pigg ett tag nu och dessutom gått lite, då kan jag förhoppningsvis rida nästa gång. Sedan red jag Chokladen, eftersom det snöat så var det dags att trampa upp slingan igen. Chokladen har fått gå där alla ridpass den här veckan så nästa vecka måste jag nog hitta på något annat, men hon tänkte inte gå från slingan och tillbaka till stallet i dag så hon är nog ganska nöjd med upplägget.
 
Sedan åkte jag och hade en lektion och sen upp på byn och handlade tacos grejer och tårta. Röjde av lite hemma och sedan var det dags för dagens andra pass i stallet. Jag hade Zayats klar när Linda kom och så fick hon hjälpa mig, vi fortsatte träningen med att starta och gå med mig på och det gick jättebra med stöd av Linda. Tror att hon blir lite osäker och därför vill ha lite stöd från marken, men det ska förhoppningsvis ge sig. Sen nattade vi hästarna och åkte för att göra tacos. 
 
Förutom Linda kom en tjej till och vi åt tacos och så tårta och fika, och hallonvin! Bra dag helt enkelt!
 
Wasabi, hon är så fin men det är så svårt att få fram det på bild!
 
 
 
Från Chokladens ridning!
 
Innan avsittning, här ser man snönivån på taket! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0