Regn!

Det regnar galet mycket i Sverige i dag, men gårdagen var ändå bättre än väntat!
 
Jag hade ju planerat en lugnare dag eftersom det skulle regna. På förmiddagen plockade jag lite med en hage, tog Szum i töm och red Zippin på banan. Szum var riktigt jobbig och ofokuserad, han tycker nog att hans matte har förSzumat honom!
 
Jag och Nisse åkte på Hammarn en sväng, köpte foder, åt och handlade på Ica. Sen tog jag tag i bokföringen, gjorde klart den och momsrapporten! Efter det kunde jag göra nästa ryck i stallet, nu med lite mer regn, och tog Grå och Chokladen i töm. Till kvällsfika blev det vitlöksbaguetter och skagenröra från charken på Ica.
 
Nu regnar det och blåser det ganska mycket. Jag har lite dåligt samvete för att bara några av hästarna har täcke, men vet ju att de klarar sig och att alla hagar har bra skydd av träd. Men för matte hade det känts bättre om de var täckande, eller stod i lösdrifterna, men ska ta och åka rundan och kolla till alla!
 
Szum på förmiddagen, ni ser ju hur ofokuserad han var!
 
Och Chokladen sen på kvällen!
 
Stona laddar för ovädret! Igår morse låg alla ner, undrar vem som vaktar? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0