Hästflytt!

Det börjar närma sig höst och slut på betessäsongen, i dag har jag flyttat stona till nytt bete och lite närmare hem!
 
I morse tog jag Zippin i töm, hon var spänd, lite orolig och ofokuserad, i alla fall på mig! I stället var fokuset på de andra hästarna i hagen. Efter jobbet gjorde jag snann middag och sedan var det dags att flytta hästar! Jag red först bort Clarinett och med Chokladen som handhäst, Nisse kom och skjutsade tillbaka mig och sen ledde jag Grå, Dajmen och Wasabi. Det är bara 1.5 km så egentligen inte så långt att gå, men med tre hästar som har olika viljor kan det vara jobbigt, men det gick faktiskt rätt bra! Fick lite oväntad hjälp när jag kom fram till betet då Paula råkade komma samtidigt, och det var bra för precis då trasslade Wasabi in Dajmen i sin lina...
 
När hästarna var på plats så återställde jag deras gamla hage innan jag gjorde kväll. Fick så gräsligt ont i magen, och även om det har släppt lite så är det inte bra så jag ska försöka sova bort det!
 
Nisses katter Holger och Gottfrid!
 
Ridning till betet med Clarinett och Chokladen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0