Vänster galopp!

Igår gjorde jag något som jag sällan gör numera, jag tävlade! Jag kan inte skylla på coronan heller eftersom jag bara gjorde en start även ifol, brist på tid, pengar och ork är det mer. Men jag borde verkligen tävla mer, och träna och träna på att tävla mer, speciellt om man tittar på gårdagens resultat. Jag har fina hästar men lyckas inte matcha dom riktigt, som en återkoppling till förra helgens inlägg.
 
I alla fall så var jag och Clarinett till Sollefteå på tävling. Clarinett var nervös när jag fixade henne hemma, hon bajsade säkert 10 gånger och skade när jag hade lastat. Dock lite lugnare väl på plats. Clarinett kan vara en riktig apa på tävling, på framridningen har hon tidigare blivit kär i olika hästar, stått i mitten och vägrat gå, backat in i andra, stått på bakbenen och jag har fått lämna framridningen flera gånger. Men igår skötte hon sig utmärkt och var precis som vanligt att rida, trots att vi ett tag ändå var fyra-fem ekipage där samtidigt.
 
Vårat stora problem är ju galoppen, och just nu framförallt vänster galopp, jag har försökt träna det mycket i veckan och värmde upp mycket i galopp igår. Lite väl mycket kanske? För när vi kom in i ridhuset och hon blev lite spänd så gick hon typ bara i vänster galopp! Verje gång jag la på skänkeln fattade hon den och vi hade galoppinslag i nästan varje moment i travprogrammet! Det gav såklart usla poäng, även i trav delen som ändå brukar vara okej. Själva galopp delen gick hyfsad men fick dåligt på alla övergångar till galopp då hon hann ta två-tre vänster galoppera innan rätta fattningen, oavsett varv. Vi kan i alla fall konstatera att det var annorlunda än vad det brukar, och jag väljer att se det som ett framsteg.
 
Vi kom hem mitt på dagen, jag jobbade Szum i töm och sedan red jag och Paula ut en lugn tur med Chokladen och Juliette. Vi byggde även om beteshagen lite, och sen tog jag och grillade kycklingklubbor till middag. Jag konstaterar att det krävs mycket tålamod för att grilla kyckling och man får inte vara hungrig när man börjar... Men gott blev det! På kvällen åkte vi och hälsade på lite folk så det blev en lång, men ganska lugn, dag. I dag är det dags för Ica igen men först ett ryck i stallet!
 
Finaste prinsessan på tävlingen, i sina inte lika fina knoppar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0