Sjöhästar!

Och i natt har det vräkt ner ännu mer regn och sedan regnat mest hela dagen! Det är så vidrigt blött och lerigt, jag hoppas att hästarna kan simma för jag tror att det är syndafloden som är här. Funderar även på att gå över till sjöhästar, känns lämpligt!
 
I morse fick Chokladen gå ett lättare pass i töm och hon var jättefin efter massagen. Jag har inte sett henne så jämnhög bakifrån tidigare, i alla fall inte i vuxen ålder (troligen uppkom hennes snedhet runt 1-2 års ålder, oklart vad som hänt). Känns i alla fall lovande och jag ser fram emot helgens dressyrträning!
 
Efter jobbet, och middag som Nisse gjort, så red jag dressyr på Clarinett. Inget superpass så tur att även hon ska träna i helgen. En incident som hände i kväll och som speglar blötan. Jag råkade kliva in i Szums och deras hage lite hastigt, stöveln fastnade i leran men jag fortsatte framåt, utan stövel och utan balans! Stöveln satt hårt fast men jag lyckades klara mig utan lerbad! Men fy så tråkigt det är nu!
 
Chokladens rumpa i morse!
 
Inte bästa jämförelsebilden men en viss skillnad är det! Ganska precis ett år sedan :
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0