Höstsol!

Äntligen en höstdag med sol och frisk luft, och i kväll frost och blir nog minusgrader!
 
Jag har roat mig med att fixa i ordning flickornas lösdriftshage i dag. Den var delvis nerriven för att få y sträckning men nu står alla stolpar upp, någorlunda rakt, och all dålig tråd är utbytt. Detta tog en stund och inkräktare lite på hästarnas jobbtid men det kommer det att vara värt i vinter!
 
Sen fick först Grå gå i töm, första riktiga jobbet sen massagen och hon såg bra ut. Blir såklart fortsatt jobb att stärka upp det skadade bakbenet. Red sedan Chokladen, och fick en riktig aha-känsla i galoppen. På träningen sist fick jag en liten känsla för hur jag ska sitta i galoppen, letade den känslan i dag igen och hittade den så pass bra att jag fick en riktigt fin galopp som faktiskt var arbetsbar. Jag kunde börja böja henne och faktiskt jobba henne lite, riktigt roligt! Red sedan ut med Clarinett innan middagspaus och makaronipudding.
 
Kvällspasset inleddes med longering av Dajmen med inspänning, ett tag sedan hon hade utrustning senast och hon spände sig direkt jag hade sadlat men det släppte snabbt. Sen skulle Linda rida men efter en liten stund insåg vi att Bea inte såg helt hundra ut. Boven var troligen en sten i hoven och även om den inte var kvar så tycktes den påverka. I stället gjorde jag bakbromsträning med Lemonaden och sedan åkte Linda med mig och fikade!
 
Prinsessorna stod förväntansfullt och tittade när jag byggde hage, de trodde nog att de skulle få ny hage med massor av mat. Säkert besvikna när de fick gå kvar i samma hage... 
 
Chokladen på banan!
 
Clarinett på väg upp till gården. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0