Snorigt!

Ganska lugna dagar nu, jag är inte direkt sjuk men galet snorig och det är klart att lite hängig blir man ju av det. Men jag är minst snorig när jag är ute så det är en fröjd att vara i stallet.
 
Fyra hästar rida, om än väldigt lugnt! Först skrittade jag och Linda ut med Grå och Bea i skogen. Sen tömkörde och red jag Lemonaden, hon var lite mer spänd i dag så blev mest skrittjobb. Även Dajmen fick först gå i töm och sedan satt jag upp, och i dag skrittade jag uppsuttet några steg åt gången men i alla fall flera gånger. Viktigt steg för mig som tycker att det är jobbigt att vi kört fast med inridningen, förhoppningsvis släpper det nu. Sist Wasabi som jag longerade några minuter med mycket övergångar till och från trav för att påminna om kommandona. Sen satt jag upp och red på banan med plan att försöka trava på henne, men hon förstod inte så fick inte till det i dag. I stället skrittade vi över bommar och fortsätter jobba med traven nästa gång.
 
Sen en eftermiddag hemma, skrev fakturor, bakade en saffranskaka och så gjorde vi fläskpannkaka till middag. Nattning av hästar och nu sova! 
 
Lemonaden tömkörs med sadel 
 
Dajmen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0