Nougatkakor!

Tror att det är dags för att köpa ett par riktigt bra broddar, det verkar vara en bra investering även denna vinter!
 
Igår först mockning av lösdrifterna och sedan hästjobb, banan är inte så hal (än) men bitvis är det halt på gården och man måste kolla vart man går hela tiden. Jag började med att jobba Grå i töm, red sedan lite lättare dressyr med Clarinett och Zippin fick gå lite i skogen, styra runt träd och lyfta på benen.
 
Sen gjorde jag paj av köttfärsen som var kvar sedan tacosen i helgen, och bakade även nougatkakor. Så lätta att göra, söta men goda och går visst åt lika fort som dom bakades. Kvällen i stallet blev först Lemonaden i töm med sidepull. Hon är rätt tjafsig med bettet, och eftersom hon är så spänd så blir det ännu värre när hon drar i tyglarna hela tiden. Nu är tanken att rida med sidepull ett tag för att komma igång och få henne att slappna av i ridningen, jag hoppas att det ska fungera men kändes helt okej i töm i alla fall. Jag tog även Bea i töm åt Linda, vi började på banan men Bea hade svårt med underlaget så vi fortsatte sedan utanför banan i snön. Sedan följde Linda med och fikade mina nybakade nougatkakor.
 
I dag ny dag och det verkar bli både plusgrader och regn, jag undrar vart snön är!!!
 
Zippin i skogen!
 
Lemonaden med sidepull, nu hoppas jag att det här ska fungera! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0