Årsmöte!

Förutom att halkan är ständigt återkommande så är även min förkylning det, den går bara runt!
 
Även igår blev det en del töm jobb, vi lade till blåst till halkan och den kombinationen gillar jag inte! Först jobbade jag Grå, precis när jag var klar med henne blev hästarna rädd för min katt Baloo som kravlade runt i en gran! De for runt som popcorn på isen i hagen och jag hade fullt sjå att få in Grå, som blir lätt hysterisk i dessa lägen, i hagen...
 
Sen joggade jag Dajmen också i töm och återupptog tömkörningen med Wasabi, denna gång med träns! Hon är bara tömkörd två gånger innan, med långt mellan, så polletten har inte ramlat ner och nu blev det väldigt mycket fokus på bettet så den trillade inte ner den här gången heller! Men det kommer nog! Sen red jag Chokladen som kändes mycket bättre än dagen innan! 
 
Hem och åt lite rester från soppan innan jag åkte till Sollefteå, skulle köpa ett ämnesblock, använder det när jag skriver träningsdagbok åt hästarna, men fick inte tag på det. Köpte foder och spån i stället, och sen vidare till Nylands Hästsportslags årsmöte. Där bjöds det, förutom sedvanliga mötesförhandlingar, på god mat och efterrätt! 
 
Hemma rätt sent och förkylningen tog verkligen i, nu känns den i alla fall bättre och jag är spänd på att testa om snön som kommit i natt har fastnat på isen! Dock ser jag att det inte alls har kommit så mycket som prognoserna sagt så det tinar nog snabbt bort. 
 
Först Dajmen i töm, hon ser inte speciellt stressad ut! 
 
Sen Wasabi, så här sätter jag tömmarna när jag börjar med unghästarna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0