Tisdag!

Ganska tungjobbad dag igår, egentligen inte av någon anledning men känslan var så!
 
Jag började med att stöka lite på gården för att sedan leda bort Dajmen och Wasabi på ett nytt bete några hundra meter från gården. De ska få tre veckors vila nu och behöver ju inte vara på gården så de får lite höstbete i stället. Sen jobbade jag tre hästar i töm, först Szum som gjort alldeles för lite nu ett tag men ändå var fin, sen Clarinett som fick jobba med galoppen och så Grå som bara fick jogga lite lättare. Red sedan Lemonaden, både styrde runt träd i skogskanten och jobbade med traven på banan.
 
Sen skulle jag köra Bea till Nisses stall för hon skulle skos och Linda jobbade ju. Tog Nisses släp eftersom mitt är på lite småservice just nu, och det var lite misstänksamt tyckte Bea och tänkte först inte gå in... Bea kan vara lite tveksam, inte svårlastad men inte hon går rakt in jämt men jag har lastat henne ensam förut, men igår fick jag kämpa lite,ni kanske en kvart... Självklart skrapade hon upp skenan på bakbenet när hon hoppade ut en gång! Såklart händer det saker när man håller på med andras hästar, men som tur var bara ett skrapsår och hårlöst. När jag kom fram hos Nisse spolade jag rent det och det kommer nog inte vara någon fara. 
 
Så mat och i väg på några lektioner, och sen till Nisses stall där jag väntade in att Bea var fördigskodd så körde vi tillbaka henne. Och då hade det gått en säkring på bilen så då var jag utan lyse på släpet. Att det alltid ska vara något!!
 
Avslutade med varma mackor innan Linda åkte hem, nu nya tag i dag!
 
Wasabi och Dajmen lyfte knappt mularna på hela dagen igår!
 
Lemonaden efter ridningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0