Tandläkaren!

Helt slut efter en heldag med hästarna och veterinärbesök. Jag är otrolig flera dagar innan något sånt här så det tar mycket på mig, varför jag är så orolig innan är dock lite oklart...
 
Började i alla fall med att återigen sitta upp på Lemonaden, kändes riktigt bra och även om vi höll oss till skritt så jobbade jag henne lite mer denna gång. Nu känns det bra att ge henne lite höstvila eftersom hon inte fick någon sommarsemester! Sen kom Linda och vi skrittade ut en sväng i skogen så Grå och Bea fick lyfta lite på benen, och hann även med lite fika innan veterinären kom. 
 
Det var dags för tandkoll och vaccination, vi höll till i garaget där det är vindstilla och varmt, fungerade bra även om hästarna var lite brydda först. Clarinett och Dajmen kollades först utan större åtgärder. Wasabi fick dra vargtänderna och så hade hon fragment av tänder som kilat in sig mellan tänderna vid tandbytet. Ett litet på båda sidorna som inte var helt lätt att få bort. Men nu har hon faktiskt inget som hindrar henne från att ha bett framöver! Bea har lite underbett (eller var det överbett?) så då får de hakar och lätt foderfickor men hon såg bättre ut än när hon kollades i fjol så det var bra. Chokladen tänkte inte ha någon spruta så det var inte helt lätt att få i henne lugnande, men sen gick det bra och även hon såg bra ut. Resterande hästar fick vaccination så alla fick träffa veterinären. 
 
När vi var klara och hade röjt undan så följde Linda med hem och vi gjorde tacos till middag. Vi var verkligen värda det! Nu är hästarna nattade och jag ska försöka ladda om för en ny jobbig dag i morgon, då är det nämligen jag som ska till tandläkaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0