Förkyningsdagar!

Glömde visst att blogga igår, och i morse, skyller på förkylningen...
 
Inte nog med förkylningen så det första jag gjorde igår var att ramla på isen och slå knäet! Direkt gjorde det så ont att jag kallsvettades,  men sen kändes det mest när jag red. Jag red Beroza och Lemonaden på den upptrampade slingan, för Lemonaden blev det första galoppen! Har väntat med galopp då hon har haft så dålig balans och det inte är bra i kombination med hennes sadeltvång,  men nu börjar det bli ordning på balansen och bjudningen. Och själva galoppen gick ju bra,  men värre att sakta av... Vet inte om hon kände av sadeln eller tappade balansen, tror på det senare, för det blev tvärnit och sedan flera bocksprång! Styrde ut henne i snön och satt kvar! Vi får träna vidare... 
 
Red sedan Chokladen och pulsade snö, ganska mycket skutt och bock där med! Och gjorde bakbromsträningen med Szum och Dajmen innan middag och sen i väg på lektioner på kvällen. 
 
I dag en lugn morgon, sen kände jag mig pigg och red fyra hästar! Chokladen fick gå ett lugnt pass på banan, Lemonaden fick trava och göra övergångar ute i snön,  Beroza gick på banan och Clarinett fick snöpulsa i skogen! Sen gräddade jag ett helt lass våfflor till mat, och där någonstans kom verkligheten och förkylningen i kapp mig och jag blev klen igen... Hade tänkt tömköra Lilla Grå men hon fick i stället gå bakbromsjobb och när Linda kom så hängde jag lite på Dajmen. Har även hängt på henne i trav nu, inte direkt planen men hon var väldigt yrslig i dag! Dock inte spänd, utan bara yrslig! Avslutade med att jobba Bea i töm åt Linda. Nu tänkte jag försöka sova mig frisk! Tre intensiva dagar väntar och inget utrymme för att vara sjuk!
 
Tog en bild igår när det snöade och var sol samtidigt! Tyvärr syns inte snöflingorna utan bara Lemonadens rufsiga ponnyman!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0