Sommarkänsla!

Sommarkänsla i dag också, med värme och bromsar! 
 
Jag tänkte börja med Chokladen men hon hade blivit biten precis i sadelläget så hon fick vara, jag tror att det är en häst som bitit henne och jag tror att det snart är borta. I stället red jag ut Clarinett och galopperade uppför backarna, konditionen är verkligen urusel! Avslutade nere hos stona med att tömköra Lemonaden, hon var lite seg först men sen jättefin! Börjar hända mycket med ryggen på henne nu! 
 
Fortsatte på gården med att tönköra Miroque i skogen! Han behöver testa på att gå genom grenar och på ojämn mark och det fick han verkligen träna på i dag! När vi kom tillbaka från skogen så fick han jobba lite i trav på volt på gården. Red sedan Szum lite innan jag skulle åka därifrån, och då startade såklart inte bilen!! Hade Nisses bil och generatorremmen hade gått av! Fick dock snabb hjälp så det löste sig.
 
Spaghetti och köttfärssås till middag och sen städade jag undervåningen innan jag tog Wille. Han fick longera med inspänning och sen lite pallträning där jag bland annat tränade på att lägga över benet över ryggen! Wille försökte gosa med mig samtidigt som jag stod i stigbygeln, det fungerade lite sådär.
 
Nu är det dags att sova igen. Hoppas på ny energi i morgon för nubi kväll känns det lite jobbigt allt...
 
Lemonaden i töm:
T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0