Vintertider!

Det är verkligen vinter...
 
I måndags toksnöade det hela dagen och allt bäddades in i ett vit fluff! Jag red Clarinett på kvällen efter jobbet, lade upp tempot lite och jobbade med att hon verkligen skulle bjuda fram. Hon var riktigt fin!
 
Igår var det sol och fantastiskt vinterväder! Men det blev då så klart kallt på kvällen och på sista lektionen var det -19 grader... På dagen red jag först Chokladen, som jag jobbade med det vi hade gjort på träningen, och sen Szum. Med Szum var det många störningsmoment! Först kom en traktor och skottade snö, sen kom Nisse och körde balar och dessutom sprang Lilla Grå runt i hagen och gnäggade... Med tanke på det och att Szum inte är riden så mycket nu så gick det ändå ganska bra! När det lugnat ner sig så hjälpte Paula mig att hänga och sitta på Beroza! Vi gick även några steg när jag satt och hon verkar tycka att det är hur lugnt som helst!
 
Sen gjorde Nisse stuvade makaroner och köttbullar till mat, egentligen började jag med maten men blev tvungen att åka och kolla att jag stängt av vattnet hemma... Lika förvirrad som alltid! Sen i väg på lektioner,  sista lektionen red Linda hemma och då var det kallt! I dag är det ännu kallare så i dag blir det nog inga lektioner och ingen ridning!
 
Lemonaden var lite pussig igår!
 
Eller så vill hon mest dra i min jacka...
 
Så fantastiskt väder på dagen igår:
Chokladen i motsol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0