Nu vänder det!

Så skönt att det äntligen vänder och går åt rätt håll med ljuset!
 
Den här dagen började inte så bra, jag var less och bitter över att missa en arbetsdag när det är bra betalt och dessutom regnade det! Men allt eftersom under dagen så övergick regnet till snö och humöret blev bättre med det och lite häst jobb. Men det första jag gjorde när morgonrundan hos hästarna var klar var att åka till Paula och få ett bromsbelägg bytt på bilen, det var verkligen dags! 
 
Det var isigt på gården på dagen, så jag gjorde i ordning först Grå och sen Eliskja utanför hagen. Grå fick gå i töm i en hage med snö, och Eliskja fortsatte sin introduktion till tömkörning. Gick ganska bra att styra i dag så nästa gång testar vi nog vanlig tömsättning. Clarinett gjorde jag i ordning vid stallet, hon har i alla fall skor fram, och red på banan. Hon var lite mer som vanligt i dag och inte sådär övertaggad som hon varit. Sist fick även Chokladen gå lite i töm ute i hagen. 
 
Sen åkte jag och Nisse upp på byn och julhandlade! Tillbaka igen så lagade jag mat, bakade en saffranskaka, slog in en julklapp och sopade golvet. Det senare var helt onödigt då kakan sen visade sig vara väldigt skräpig..  Kvällsronden i stallet började med att Lemonaden fick jobba i töm, och sen tog jag även Bea i töm. Blev en dag med mycket tömjobb kan säga! Nu i kväll kunde även Lemonaden som är oskodd gå överallt tack vare snön som kommit!
 
Avslutade kvällen med fika med Linda, min nybakade saffranskaka och clementiner! Känns som att jag har skolkat från jobbet i dag, inte alls bra, men i morgon ska jag jobba igen! Misstänker att det var en gammal risi-frutti som jag åt igår som gjorde mig sjuk, men det är ju svårt att veta. Tur att det var väldigt snabbt övergående!
 
Clarinett hade visst ätit med hela huvudet och hela täcket i natt! 
 
Blöt Clarinett efter ridningen i dag! Pissväder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0