Julafton!

Julafton igår och en ganska lugn och skön dag!
 
Jag gjorde först ett ryck hos hästarna, vattnade, mockade och spånade lösdrifterna. Sen julfrukost där även Linda kom och fikade,  givetvis åt jag lite för mycket så det var lite trögt att komma igång sen. Men jag och Linda red ut en sväng på Clarinett och Bea, hästarna letade jultomten bakom varenda sten tror jag! Sen hjälpte Linda mig så jag kunde hänga och sitta på Eliskja. Sat upp ett par gånger stillstående, vi blev lite störda och kom av oss då Lindas bror ringde från BB! Men jag har suttit på henne i alla fall,  och Linda blir nog faster inom kort.
 
Sen fick alla hästarna ett varsitt juläpple, eller Dajmen äter ju inte sånt och Wasabi var nöjd med ett halvt men de andra var nöjda. Vid det här laget var detcrddsn eftermiddag så bara att duscha och sen åka till Nisses systerson med familj på julmiddag. Mycket god mat och även tomte. Tyvärr dig min telefon, och verkar inte vilja återuppstå så när vi kom hem fick jag ägna tid åt att hitta någon reserv. Så nu har jag en som bara fungerar när laddaren sitter i... Visserligen hade jag tänkt köpa en ny under våren, men inte just nu. Så det blir inga täcken till hästarna nu heller utan jag måste beställa en telefon i stället. Men det måste jag ju bara ha för att överhuvudtaget kunna hålla på. Ledig i dag med, känns bra!
 
Bilder från våran julaftons ridtur:
Clarinett har fått syn på något misstänkt!
 
Lite fotografering innan vi red tillbaka!
 
 
 
Och så årets julkort!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0