Olycksdag!

Är det inte typiskt, så fort det börjar gå bra med en häst så gör den illa sig? Känns så jämt tycker jag....
 
Igår började jag med att åka och ha några lektioner. Hemma igen så vattnade jag Nisses hästar innan jag åkte och bytte hage på mina egna. Gick upp med stona först till den förra hagen de hade,   jag ledde Clarinett och Chokladen och resten gick lösa. Det gick jättebra tills vi kom till hagen, hästarna var jättetaggade och började direkt tokspringa i hagen! Lilla Grå hamnade på fel sida av staketet och i dessa lägen blir hon blockerad, hon gick inte fånga och sprang som en tik längs staketet, det duggregnade så gräset var halt och till slut gick hon omkull i gräset. Jag tänkte inget mer på det då, även om jag såg att hon blev lite rädd, men även Clarinett (såklart, hon springer alltid tills hon ramlar) och Bea halkade omkull och det är ju inte helt ovanligt. Utan jag tog och rev delar av deras gamla hage och byggde upp en mindre hage bredvid den där jag släppt dom nu.
 
När jag var klar med det såg jag hur himlen var kolsvart så bestämde mig för att sätta på täcke på de jag tänkt rida på kvällen sen. Det var då jag insåg att Grå gjort illa sig. Hon går lite konstigt, som en banan på tvären, och är väldigt öm på rumpan och spänd i kroppen. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra men hon får vara några dagar så hoppas jag att det släpper, hon är inte halt i hagen, inte i trav heller men går inte helt rakt. Hoppas att det löser sig, jag som bestämt mig för att åka på pay and ride med henne...
 
Hur som helst öppnade sig himlen och det kom en åskskur, jag åkte hem och gjorde middag och sen på kvällen när regnet lugnat sig lite fortsatte jag. Först ledde jag upp Szum och Miroque till den nya hagen jag gjorde, och sedan red jag och Linda ut. Hästarna var väldigt pigga, speciellt Chokladen som jag hade som handhäst. När vi travade blev hon uppspelt, kickade bakut och träffade såklart Linda. Varför är det alltid så att det är ryttaren dom blir träffad? Nu tog det som tur var på foten, och jag tror att det gick ganska bra, men Bea kastade sig iväg och Linda gjorde första avfallningen på henne! Så det blev lite dramatiskt, sen höll vi långa avstånd när vi travade!
 
Vi avslutade kvällen sen med att jag och Linda bakade kladdkaka. Nu ska jag åka och titta på hur Grå ser ut i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0