Nackspärr!

Igår hade jag ont och var stel i nacken hela dagen! Blev bättre efter att jag red, ska testa det i dag med gör även i dag har jag ont, om än lite bättre än igår.
 
Jag tömkörde igår förmiddag, först Szum som fick jobba på samma ställe som dagen innan när han var så spänd, igår var han avspänd och som vanligt. Sen jobbade jag Dajmen, hos henne var frustrationen som jag upplevt sista gångerna var borta och hon var lugn och fokuserad. Hon fick även jobba lite i trav på volt och avslutade sedan med att tömköra en bit på vägen från betet. Det var första gången vi gick ut så i töm och det gick jättebra. Vet inte om hon bara hade en bättre dag, om arbetet sist gett resultat eller om det att jag tagit bort nosgrimman hjälpe till, vi får se framöver.
 
Sen ombyte och i väg till banken för att ordna swish och mobilt BankID, så nu har jag swish både privat och på företaget. Efter det så hämtade jag upp Linda och vi åkte till Döda Fallet och åt mjukglass! Lite semester-grejer måste man ju göra också! 
 
Blev en ganska lång paus efter jag hade ätit, himlen var kolsvart och jag ville vänta ut regnet. Nu kom det aldrig något regn men jag hann förbereda helgens kurser i stället. Sen red jag och Linda ut med Miroque och Bea. Det var ganska sega hästar igår men det blev ändå första galoppen på Miroque! 
 
I dag har jag fortfarande ont i nacken men jag ska göra ett ryck med hästarna nu och sen lite lektioner i eftermiddag. Nu väntar fyra dagar med lite mer jobb, det kan ju vara bra det  med man kan ju inte slappa hela tiden!
 
Ute med Dajmen!
 
Döda Fallet! Så häftig utsikt!
 
Min grå prinsessa i hallonbuskarna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0