Fredagsfys och fredagsmys!

Fredag på Ica igår och en personal borta i vanlig ordning, men vi fick in lite gammal personal som är mammaledig och en pensionär så det gick ganska bra ändå. Men nog är alla ordinarie personal både stressade och trötta. 
 
Efter jobbet så skyndade jag mig för att hinna ut med Lemonaden innan mörkret, men det hann ändå skymma innan vi var i skogen. Jag longerade och sen skrittade vi i skogen, över, runt och mellan träd. Tror att hon tyckte att det var riktigt roligt! Men i nedförsbacken, med både nerförslut och grenar att kliva över fick hon sadeltvång, tror att det utlöstes av att hon tappade balansen och att sadeln åkte fram lite. Hur som så kändes det inte bra med en bockade häst i nedförsbacke och en massa uskar, träd och sly, så jag tog ett snabbt beslut att hoppa av. Nu blev det inte så farligt utan hon stannade ett par meter i från mig, så nästa gång ska jag inte vara så snabb av, men det är första gången hon reagerar med mig på. Jag ledde henne nerför backen och satt se upp på en stubbe och red ner till stallet. Hon kommer att bli en riktigt rolig ridhäst bara vi får ordning på det där tvånget.
 
Sen fick Clarinett gå i töm och hon var riktigt, riktigt fin på slutet! Avslutade kvällen med fredagsmys med en cider, chips och dip. Och i dag har jag en ledig ördag med bara en massa häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0