Äntligen vårvinter!

Äntligen är vårvintern här! Som jag har längtat, och så härligt det har varit i dag!
 
Red Gadjet innan jobbet och redan på morgonen sken solen! Vi red i spåren efter skogsmaskinerna och sen trav och galopp på skogsvägen som man nu kan rida upp på.
 
Sen var jag ju tvungen att jobba lite, även om det var lite motigt. Efter jobbet så var jag snabb att fixa thaisoppa till middag och äta så jag skulle hinna rida innan mörkret. Och det hann jag! Red Clarinett på samma tur som på morgonen och visserligen skymning när vi var tillbaka men ändå! Sen fick Chokladen och Lemonaden jobba i töm. Chokladen med lite galoppfattningar och Lemonaden har inte haft tömkörningsgjorden eller blivit tömkörd sen innan vintervilan så för henne blev det mest repetition. Vi började med innertömmen direkt i bettet men avslutade med vanlig tömsättning, ingen reaktion på gjorden heller.
 
Lite Farmen och Bond film på tvn, och lite sömn i soffan också, nu omladdning för ny vecka!
 
Så här härligt hade jag och Gadjet det på vår morgontur!
 
Här har vi precis kommit ner till gården!
 
Samma skogsväg men på kvällen. Fortfarande ganska ljust klockan 18.00!!
 
Och Lemonaden!
Hon var så fin där hon stod men innan jag hade fotat så hade hon såklart flyttat sig...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0