Regndans!

Varmt, kvavt, snustorrt och dessa bränder! Ge oss regn!
 
Blev inte mycket gjort igår. Alldeles för varmt ocj jag handikappad utan bil. På förmiddagen fixade jag bara med vatten och kollade hästarna, eller bara och bara, går rätt mycket vatten nu! Sen på eftermiddagen skjutsade Linda mig så jag kunde hämta bilen på verkstaden, bra service, snabb och billig liten vetkstad! Jag bjöd henne på hamburgare och sem åkte jag direkt på lektioner. När jag kom hem stängslade jag ut åt stona och sen var det typ midnatt igen!
 
Sent igår kom besked om utrymmning av fler byar i Jämtland, på en annan brand, fortfarande flera mil från oss men ändå så otäckt! Och det känns som alldeles för nära, vart brinner det nästa gång? Brandlukten ligger över oss i dag med och jag ska försöka dansa regndansen på jobbet. Vet ni förresten vilken dans som är regndansen? Små grodorna såklart! Regnar ju alltid på midsommar!
 
 
Häng vid vattnet!
Wasabi har växt galet mycket i sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0