Elitloppssöndag!

Lite sommarväder igen, det tas tacksamt emot!
 
I morse, efter utfodring, så tömde jag transporten på hö och lastade in Clarinett. Vi åkte till Nyland, där jag brukar ha lektioner, för att träna dressyrprogram! Jag och en kille till red igenom LB:1 som vi ska tävla där nästa helg. Det kändes faktiskt ganska bra, men kommer ju givetvis vara en annan sak när det är tävling och en massa hästar. Men vi har ju faktiskt förberett oss lite! Efter vi ridit fikade vi innan hemfärd.
 
När jag kom hem så gjorde jag klart det sista på hagen jag fixade med igår, och sen blev det några timmar lugnt framför Elitloppet på tv, vilket ju blev både roligt och spännande! Lite mat blev det också innan kvällspasset drog igång. Då tömkörde jag Chokladen, först lite i skogen och sen travjobb på banan. Hon var lite tjafsig i dag, blir vila i morgon för henne! Sen longerade jag Lemonaden, med träns under kapsonen och sadel, hon skötte sig utmärkt. När vi var klara så ledde jag först henne och Dajmen, och efter dem Lilla Grå, och släppte de i hagen jag fixat. Och i stället släppte jag över Szum och Tant till Clarinett, lite oväntst var det Clarinett som tog befälet och Szum som blev utanför! Men skönt att få ut ytterligare några hästar på bete. 
 
Sen har jag också hunnit hjälpa Nisse lite ute i stallet också, men nu är jag trött och måste nog sova om jag ska orka med Ica i morgon!
 
Jag och Mats i Nyland!
Foto: Maria Mattsson 
 
Lemonaden på banan i dag. Så mycket bäbis!
 
Bus i hagen med Lilla Grå och unghästarna!
Och i den andra hagen! Szum, Clarinett och Tant!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0