Fredagstempo!

När dagen börjar med att man vaknar av ett sms från en av sina bästa vänner som förlotat en häst! Klart att en sådan dag blir som den blir! Min vän Stina köpte en ny häst förra veckan, i onsdags kväll fick jag ett sms om att de var på väg till Strömsholm med honom och befarad tarmvred. Det visade sig vara rejäl förstoppning i grovtarmen och så sent som igår eftermiddag gick det åt rätt håll, men i natt fick han nya kolikanfall och de fick ta bort honom. Jag brukar alltid säga att man ska njuta av sina hästar så mycket som möjligt för man vet aldrig hur länge man får rå om dom, men lite mer än en vecka är väl inte för mycket begärt? Så jäkla trist!
 
På Ica var det fredagstempo som vanligt och man är trött när man kommer hem från jobbet på fredagar. Halkan på gården var bättre men inte bra! I morgon ska jag nog kunna göra något med Pavel igen men i kväll tordes jag inte, det är fläckvis hård blankis och utan skor blir det för riskabelt. Jag red Szum som förberedelse för morgondagens träning och jobbade Lilla Grå i töm. Hon lyckades jag halka upp på banan men hon har skor fram i alla fall, banan däremot är fortfarande bra och det hoppas jag håller i sig någon vecka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0