Funktionärsdag!

I dag har jag varit funktionär på klubbens ponny hopptävling. Förutom att jag vat genomkall när jag kom därifrån då var det het okej. Vi hade bra flyt och en hel del fina ponnyer fick jag se!
 
När jag kom hem bogserade jag hem en traktor åt Nisse som hade stannat och sedan laddade jag om med mat och en halvtimmes sömn i soffan. Sen jobbade jag Odessa och Chokladen i töm. För Odessas del är det fortfarande precis i början av tömkörningen, vi hade innertömmen direkt i bettet och ytter över ryggen, och började lite på volt som vi sedan utökade.  I dag kändes det som att hon började förstå att hon skulle följa innertömmen och det gick att styra ut henne lite för ytter. Chokladen tömkörde jag också på banan, hon var lite spänd i början men släppte sedan. Mycket travjobb i dag och bland annat över bommar. Nu sova och ladda om!
 
Chokladen i kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0