Sommarväder!

Två dagar med sommarväder, så härligt! Igår var det Ica hela dagen och sedan väntade hovslagaren. Jag hade ju kört Clarinett och Lilla grå till Nisse redan i söndags och när jag lom från jobbet hade de redan börjat med Clarinett. Lilla grå som ju varit besvärlig att sko stod igår som ett ljus och jag tror att jag bara ryckte till i grimskaftet ett par gånger, resten av tiden stog hon med hängande grimskaft! Sen bjöd vi på varma mackor, och såklart var det mörkt innan jag kört hem hästarna. 
 
I dag började jag med att rida Clarinett på banan. Hon travar så otroligt bra i dressyrsadeln, och gav en otroligt fin ridkänsla i dag. Däremot tappade jag lite i höger galoppen där hon några gånger bytte bak. När vi var klara så kom veterinären och gav henne andra vaccineringen. Även Charmonix fick sig en vaccinationsspruta. 
 
Fortsatte med att tömköra Lilla grå, hon var riktigt fin, och rida ut Tant. Sen flyttade jag de tre stona, Tant, Clarinett och Lilla grå till en ny hage några hundra meter från gården. Mockade ut några kärror från sista boxen innan jag tog matpaus.
 
Kvällspasset innebar först longering av Szum, med galopp programmet. Jag har ju använt det på många av mina hästar tidigare med goda resultat, men har varit lite tveksam med Szum, dels för att vissa hästar kan bli rätt livliga av det och dels för att Szum är så yvig i galopp på lina att jag varit orolig att det ska slita mer än det bygger upp. Men eftersom han faktiskt haftcen del strul med ryggen, behöver bli starkare och behöver jobba upp balansen så är ju galopp programmet perfekt. Vi får se hur det går. I dag var i alla fall Szum helt övertygad om att hans matte skulle ha i hjäl honom, han blev otroligt trött! 
 
Avslutade med att tömköra Pavel, först på banan över, mellan och runt bommar, samt mycket trav på volt med övergångar trav-halt-trav för att se att gan är uppmärksam på hjälperna. Sen tömkörde vi ner på vägen och runt gården. Nu är allt annat stök klart och jag tror att det blir lite glass till kvällsfika!
 
Clarinett på banan!
 
Lilla grå spanar in den nya hagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0