Canterburysystrar!

Först Ica, och man blir rätt trött av att jobba när man inte är riktigt kry även om jag är betydligt bättre nu.
 
Efter jobbet så hjälpte mina två Canterburydöttrar mig på bättre humör och energi. Först Clarinett som jag trimmade lite på banan och hon gav en jättefin känsla, som vanligt. Jag som alltid är så självkritisk kan faktiskt tycka att jag rider bra när jag rider på henne, det är inte så likt mig, men väldigt bra!
 
Sen longerade jag Chokladen. Hon fick i dag prova att gå med stigbyglarna nere,. Först en stigbygel och det var lite läskigt men när jag sedan tog ner den andra också så tyckte hon att hon ju kunde det där och brydde sig inte! Jag tror nästan inte att det är sant att hon verkligen är min häst, så trevlig som hon är att jobba med! Och inte bara min häst, dessutom min första uppfödning!
 
Nu har det blivit ägg och kaviarmackor till kvällsfika. I morgon väntar en spännande dag! De kommer och gräver till lösdriften och dessutom kommer 50 höbalar! Men själv flyr jag fältet och åker på terrängträning med Clarinett, och det är kanske lika bra det så slipper jag kaoset hemma!
 
Halvsuddig bild, men Räkan och Dajmen kastar sig över sitt kraftfoder!
 
Chokladen på banan i kväll. Tycker att hon blev mycket vuxnare med kort man!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0