Ridlärarkurs!

I dag har jag varit på ridlärarkurs i Östersund! Otroligt intressant och bra! På förmiddagen var det föreläsning och på eftermiddagen var vi i ridhuset och tittade på ekipage. Ämnet var sitsen och ryttarens kropp, och hur olika problem i kroppen hänger ihop. Till exempel hur man går på foten kan påverka hur man har bäckenet och därmed hur man sitter i  sadeln! Eller hur ett tippat bäcken kan ge ett vickande huvud när man rider! Mycket intressant men svårt också. Så nu ska jag träna på att gå!
 
När jag kom hem på kvällen så var planen att rida Szum men han hade drullat bort en sko. I stället tog jag bara Sarek, han fick jobba utanför boxarna med samma sak som igår men i dag jobbade jag ensam! Min plan är att få honom att fokusera på mig genom att ta bort allt annat som tar fokus som tex medhjälpare. Så i kväll satt jag upp några gånger först och när det kändes lugnt så provade vi även att gå litegrann, inga långa bitar men lite start, stopp och vändningar utanför boxarna. Är nöjd för han var betydligt mer fokuserad i dag än tidigare. 
 
Från dagens kurs!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0