Midsommarafton!

Så skönt att vara ledig från Ica på midsommar, länns ovant men skönt att slippa hetsen och stressen!
 
Efter att ha kollat och fodrat Räkan, ätit en lång frukost och gjort allt annat som ska göras så började jag med att rida ut Clarinett ensam! Det är första uteritten ensam, och det gick givetvis strålande! Ingen oro eller tveksamheter! Sen skrittade jag ut Szum, han tjafsade inte heller men var väldigt spänd på hemvägen. Lilla grå tömkörde jag ner till grannhuset till betet och tittade på kaninerna! Hon brydde sig inte speciellt om några skuttande kaniner ävrn om hon så klart hoppade till när det hoppade fram en kanin två meter bakom svansen på henne! 
 
Lite silllunch innan jag tömkörde Rosetta, vi tog på selen och tömkörde först runt lite på gården innan vi tränade vid vagnen. Det går bättre att backa in mellan skaklarna för varje gång, nu rörde jag även vagnen fram och tillbaka när hon stod framför och hon bryr sig inte ett dugg om det. Sen slog hag gräs till Räkan, mockade lösdriften och fyllde vatten vid betet.
 
När vi var klara så insåg vi att kalaset vi var bjudna på hade börjat för tre timmar sedan! Snacka om att ha dålig koll! Till mitt försvar kan jag säga att jag inte ens hade hört någon tid. I stället var vi hemma och myste, betäckte ett sto, åt jordgubbar och glass och bara va!
 
Utsikten från ridturen med Szum! Är så häftigt ridterräng nere vid betet, en massa klättring så hästarna kommer vara vältränade i höst och fantastisk utsikt!
 
Lemonaden kommer bli fin när hon växt på sig! Otroligt trevligt psyke på henne också!
 
Chokladen har redan växt på sig och börjar bli riktigt snygg!
 
Rosetta tränar vid vagnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0