Vårvinterkänsla!

Härligt väder i dag med, nästan vårvinterkänsla! 
 
Började med Gasper,  i dag gick både longeringen och uppsittningsövningarna bra. Dessutom "red" jag från marken,  dvs gick bredvid,  styrde och gjorde halter. Så nu börjar det bli dags för uppsittning snart. Gasper är sutten på några enstaka gånger tidigare så helt nytt ät det inte för honom. Sen tog jag in Chokladen,  det blev ett lättsamt jobb för henne i dag. Tog in henne i en box, så fick hon äta lite kraftfoder medan jag borstade henne. Sen lade jag på schabrak, det har vi ju gjort tidigare, och sedan även sadel! Satte inte fast sadeln i dag men la på den två gånger, så nu är vi på god väg med sadelvänjningen.
 
Red Clarinett på banan,.hon börjar bli så rolig och fin att rida så nu är det nog dags att sälja! Sen tömkörde jag Szum i snön och han var jättefin! Efter det lunch-middag innan jag tömkörde Gandalf. På kvällarna blev det tårta eftersom Nisses son tog körkort igår! Nu är alla hästar inne och det blir varma mackor till kvällsfika.
 
Clarinett efter dagens ridning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0