Annandagen!

Ja ha då var detslut på friden, Icajobb i dag igen! Som tur är så har jag tre dagar ledigt nu innan jobb hela nyårshelgen!
 
Innan jobbet red jag Szum, han var inte så rolig alls i dag. Började bra men tyckte nog att det blev jobbigt för mitt i en skänkelvikning drog han på ett bocksprång! Sen kom det några fler innan jag fick igenom det, men då blev han i stället som en bomb... Tror att han behöver jobba lite nu! 
 
Efter jobbet så var det äntligen dags att sätta igång Clarinett efter en drygt tre veckor lång vintervila. I dag jobbade vi i töm, hon började lugnt och fint tills jag provade lite galopp. Då for hon i väg som skjuten ur en kanon med bakutsparkar och full fart, sedan var det betydligt mer kadens i traven och svansen stod rakt ut! Hon ser i alla fall fräsch och fin ut, om än något tjock om magen... Sedan gjorde jag uppsittningsträning med Pavel, som gick bra, innan lax med västerbottenost och romsås till sen middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0