Rymling!

Hade en trevlig kväll igår med god mat, vin och trevligt sällskap, dessutom bra drag och riktigt bra musik. Men jag var trött, ur form och åkte hem rätt tidigt, vilket kändes skönt i morse!
 
Dagens jobb började med att jag tömkörde en väldigt energisk Clarinett, hon hade lite svårt att koncentrera sig  (vilket vi till viss del kan skylla på Chokladen som skrek efter henne i hagen) men rörde sig väldigt bra! Sen red jag ut Tant och gjorde ett lättare galoppjobb. När vi skrittade hem så tyckte jag att det var något som såg mystiskt ut vid stonas hage, när jag kom fram så visade det sig att Chokladen var på utflykt! 
 
Skyndade mig att rida Tant till stallet och sätta fast henne, sen fångade jag Chokladen och släppte in henne i hagen igen. Tror inte att jag hann upp på gården innan hon var ute igen, denna gång tog hon med sig undertråden också, bara att fånga henne igen men nu fick hon följa med till stallet. Band upp henne bredvid Tant medan jag sadlade av henne, sen släppte jag it dom och lagade hagen. Vad tror ni händer?  Jo hon rymde igen!! Denna gång fick hon vackert stå i en box medan jag drog upp ytterligare en tråd och kollade strömmen, som misstänkt var det ingen ström på hagen trots att det inte är mer än någon vecka sedan jag gick igenom allt och bytte trådar. Jag löste det genom att ändra matningen till hagen. Så med ström på tråden och en extra tråd så höll sig rymlingen på plats! Tur att hon är lätt att fånga i alla fall! 
 
Blev inte mycket till lunchpaus innan eftermiddagens lektion, några snabba mackor innan jag hämtade bilen hos en granne som hade hjälpt mig fixa släpvagnslyset och sen vidare på lektionen. I kväll har det varit lugnare, en kompis kom förbi och vi gjorde pizza. Nu väntar sängen och sen Ica i morgon! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0