Ledig fredag!

Att vara ledig på en fredag är ju inte jag va, men jag skulle utan problem kunna vänja mig vid det! Semestervädret håller i alla fall i sig, regn i dag med!
 
Alida kom på förmiddagen och vi red ut med Tant och Clarinett, det har börjat lossna med galoppen nu och vi galopperade en lång sträcks med både bjudning och balans. Clarinett har en bra galopp och nu när hon har förstått vad jag vill så går det galant, för övrigt reflekterade jag i dag över vad otroligt snäll hon är att rida ut på. Helt fantastisk!
 
Sen red jag Midas, han fick hoppa lite. Vi travade över bommar på åtta, galopperade över hög bom på volt och hoppade ett par låga räcken, först på volter och sen i följd. Det gick bra och han tar för sig bra i hoppningen. Hann även longera Molle lite innan regnet kom, måste säga att han börjar bli riktigt duktig i longeringen, och i dag hade jag tur med vädret eftersom det var uppehåll ända tills jag var klar med honom.
 
På eftermiddagen var jag i vägen sväng, först till Hammarn och köpte foder och satte in pengar, sen tillbaka till Bispen där det blev lite fika och sen handlade jag. Hemma igen så småpyssladeja glite och städade av undervåningen innan en kompis kom och vi grillade lite. Nu är jag både trött och mätt, i morgon är det tidig avfärd mot dressyrträning så det är nog bäst att ge sig nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0