Terrängtanter!

Sommar igen! Underbart väder!
 
Jag började dagen med körlektion! Planen är ju att ta BE körkort men som det känns just nu så får vi se! Själva körningen gick ju rätt bra men det andra kommer jag aldrig lära mig. Bara att koppla på släpet var ju en hel vetenskap trots att jag kört med släp i 16 år! Som sagt så får vi se vad det blir...
 
Sen var det bara hem och jobba lite hästar. Först tömkörde jag Leone. Han var ju jätteduktig sist i töm och förstod precis vad jag ville, men i dag hade han nog vaknat på fel sida! I stället för att koncentrera sig och lyssna på mig så försökte han mest köra sitt eget race. Till slut blev det så låst att jag backade tillbaka och longerade i stället. Han fick gå i lina i båda varv med mycket tanske framåt. I morgon gör vi tvärtom, longerar först och tömkör sen! Även Szum fick gå lite i tömmen, riktigt fin!
 
Sen åkte jag och Tant till Frösön och hoppade terräng. Det är nog 4 år sedan jag hoppade terräng sist och kanske 12 år sedan jag sist tränade på Frösöstallets terrängbana, dessutom kände jag mig lite oig¨ång då jag inte hoppat på 5 veckor och vi är allmänt otrimmade sen revbensskadan. Men jag behövde inte oroa mig, Tant var på hugget och jag kom in i terrängtänket snabbt. Så klart var det sjukt roligt! Måste göras om snarast! Vi hoppade upp och nerhopp, trappa, stockar, vatten (som jag tänkte trava genom men som Tant tog ett jätteskutt ner i!), trakhenergrav och coffin! Super-duper roligt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0