Onsdag!

Onsdag igen, och strålande väder!
 
Började med Szum, tänkte rida ut ensam på honom men blev rätt snabbt påmind om varför jag inte gillar att göra det här hemma på honom. Det är inte roligt med en stor häst som bråkar och backar ner i diken när man måste ut på vägen! Det var mycket lättare när han var på betet för där var det inga bilar. I dag gav jag upp och red i skogen hemma i ställe. Även Trafalgar fick skritta i skogen hemma i dag. Jag undrar just hur van han är vid sån terräng, det är inte helt enkelt att gå där när man är rädd för stubbar, stockar och stenar, det är liksom masor av sånna man måste gå runt och över. Men han lär sig nog! 
 
På eftermiddagen red jag Midas på banan. Är nöjd med honom i dag, vi jobabde massor med att vända och sidvärts och han kändes då jämnare mellan varven och ett mer lika stöd på bettet. Dessutom provade vi galoppen lite i dag! Även Tant fick gå på banan och hon kändes oväntat bra! Eftersom hon inte är genomriden på länge så trodde jag att hon skulle kännas lite stretig emn hon var riktigt fin! Är nog bara att kippa henne och rida i viner för hon verkar inte ha tänkt ta pension ännu!
 
På kvällen hade jag lektioner och nu ska jag försöka hinna med lite körkortsteori!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0