Avhopp!

I dag började jag dagen med lite äventyr redan innan jobbet!
 
Jag började inte förrän kl 11.00 på Ica i dag så jag red Trafalgar innan. Tänkte rida ut en liten sväng själv, men Traffe tänkte inte riktigt som jag... Det började redan när vi kom ner på vägen, han tänkte inte gå och visade uypp ungefär samma register som Szum, dvs backning och allehanda dikeskontakt, plus en viss tendens till att resa sig. Jag gillar inte det beteendet när jag är på vägen, inte för jag gillar det annars heller men det är svårare att lösa när man är på en väg där det kommer bilar och timmerbilar, men jag lyckades lura i väghnom genom att ta en annan ridväg. Det gick jättebra tills han fick syn på en ovanligt farlig sten, en sådan där sten som äter hästar på 50 meters håll, och därmed bestämde sig för att det var dags att gå hem. Jag bestämde lika snabbt att det inte vad det och vände tillbaka, varav Traffe reste sig, vände och drog hemåt med bocksprång! Det gick inte snabbt men jag fick inte stopp på honom, trots att jag böjde hela halsen, och jag insåg att jag skulle åka av, och att det skulle göra ont! Som tur är så är jag skicklig på att hoppa av i farten, även på att sitta upp i farten när det krävs, så jag hoppade av och då stannade han direkt. Jag gicke en liten bit med honom, förbi den hästätande stenen, sen satt jag upp på en stubbe och fortsatte ridturen utan några fler incidenter. Men lite spänning på en fredagmorgon är nog bara bra!
 
På kvällen, efter jobbet, red jag Midas på banan. Vi trimmade lite halter, galoppfattningar och red några vägar från LB:1 programmet. Nu är det nog dags att sova, mer Icajobb väntar i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0