Måndagsexemplar!

I don´t like mondays! I dag har jag verkligen haft måndag, har känt mig som ett måndagsexemplar hela dagen!
 
I morse vaknade jag en timme senare än jag hade tänkt!! Jag hade alltså somnat om och vaknade nu en timme innan jag skulle vara på besiktningen med bilen! Det låter ju inte så farligt men med tanke på att jag har ett antal djur att ta hand om, att jag skulle direkt till jobbet efteråt och att det tar nästan en halvtimme att köra så blev det lite tight! Men jag hann allt jag skulle, utom att äta frukost (så det fick jag göra på jobbet sen) och var bara 3 minuter sen till bilprovningen. Och som tur var så gick bilen nu igenom!
 
På jobbet gick det bra men på kvällen blev det lite strul igen. Man kan ju ha olika typer av problem och kvällens bekymmer var av den mer ovanliga slaget... Jag fick nämligen inte av mig säkerhetsvästen efter jag ridit! 
 
Jag red Szum på banan, han var jättefin! Precis när jag sitter och njuter som bäst (och så klart även rider ganska mycket för Szum måste man rida hela tiden) så känner jag hur det känns konstigt och låter mysko under jackan. Vid en närmare check så märker jag att blixtlåset har delat sig nerifrån, jag har befarat länge att detta ska inträffa (eftersom blixtlås har en tendens att dela sig och gå sönder) men hade inte riktigt tänkt i genom konsekvensen av det som nämligen är att jag inte får av mig västen! Så vad gör man? Jo jag ringde mina grannar, de var på väg på ett annat litet uppdrag men lovade, mellan asgarven, att komma och hjälpa mig. Så jag sattupp på Szum och red klart, lika fin som han var innan pausen blev han inte igen, han bev lite på och lite stark men hellre det än istadig och han var väldigt fin innan vår lilla paus.
 
Så kom hjälpen och vi lyckades lura upp dragkedjan och med lite tur kan ajg använda västen några dagar till. DFör säkerhets skull har jag beställt mig en ny, västen är väldigt viktig för mig och jag använder den ju många timmar varje dag så den måste bara fungera! Tycker att den här västen varit väldigt bra, den har hålt i över 2,5 år och då rider jag ju flera hästar varje dag och man drar den där dragkedjan många gånger på en vecka! 
 
Vilken konstig dag det blev, bäst man går och lägger sig så man orkar med morgondagen. Men den måste väl flyta på bättre? Eller vad tror ni?
Västen på!
Jag och Sickan, bild sedan 2011 när Sickan bara var tre år!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0