MVG!

I dag var det dags att rida Szum igen efter hans vila. Vi dressyrade lite lätt, kändes bra men han tycker verkligen det är jobbigt att böja på sig. I ungefär samma sekund som jag får han runt innerskänkeln så tappar jag traven, eller så försöker han smita hem! Men om jag lyckas parera det så blir han superfin, så det är bara att fortsätta nöta! Red ut med tanten, vi galopperade i skogen och hoppade små stockar och kvistar, roligt sa tanten och bytte galopp i var och vartannat steg. Och sen hade jag en väldigt lång bromssträcka, vilket gjorde att vi hamnade långt ut på ett hygge!
 
Longerade Frallan med sadel i dag, igår testade hon ju lite gränser, inte mycket men några små försök - i dag skötte hon sig exemplariskt! Hon får MVG i dag och därmed vila i morgon! Eftermiddagen gick åt till att riva sommarhagen nere på Reva innan jag åkte mot Stugun och lektioner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0