Utflyttningsfika!

I dag var det full fart, inte bara på jobbet utan även efter jobbet. När jag kom hem så bakade jag en kladdkaka, fikade och bytte om på en halvtimme för att sedan arbeta både Gandalf och Oliven i töm. Dom var båda fina och jobbade bra. Gandalf kom i lite lägre form än sist emn vill gärna öka farten när det blir jobbigt. Tror det handlar lite om att han tappar balansen och saknar styrka, det kommer bli bättre och arbetet i töm verkar vara bra för honom! Oliven är det tredje gången som jag tömkör nu under konvalecensen, i dag skrittade han på avspänt och med bra bjudning direkt och formen var riktigt bra trots att vi bara skrittjobbar.
 
Efter tömarbetet så hade vi fika med både kladdkaka och tårta! Malin och Oliven ska flytta i morgon, det är givetvis jättetråkigt och det kommer bli så tomt. Malin har ju haft Oliven här i två år, hon har alltså varit här nästan varje dag i två år (hur många träffar man så ofta egentligen?) och innan dess red hon mycket på mina hästar så det känns så klart väldigt konstigt att hon försvinner. Men hon ska flytta hemifrån och hamnar då i Hammarstarnd där hon jobbar, och dit är det 3 mils resa så det blir ju lite långt. I stället ska Oliven bo på ridskolan. Jag hoppas ju att hon någon gång i framtiden ska ångra sig och flytta tillbaka, tills dess får vi försöka träffas på träningar, tävlingar och annat. 
 
Nu ska jag göra klart det sista inför morgondagens hoppkurs! Blir, i vanlig ordning, en heldag i morgon med!
 
I morgon är det dags för Oliven och Malin att flytta hemifrån. Hur ska det gå? Hur ska vi på Brännan klara oss utan dom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0