Sandstorm!

I dag har det blåst rejäla vindar och på förmiddan hade jag både fleecejacka och fodrad jacka över, är det juli eller är det oktober? När jag kom hem hade jag en hinna av sanddamm över hela mig!
 
Förutom vädret så har lägret flytit på bra, men jag tycker ju inte att vi haft något vidare flyt med vädret denna helg, fick kämpa rätt rejält för att höras i blåsten och jag vet inte hur mycket sand jag har gnuggat ur ögonen! På förmiddagen reds det dressyr, serpentinbågar, framdelsvändning och så fick de testa på lite förvänd galopp, vilket nog kändes rätt svårt.. Eftermiddan ägnades åt hoppning och de fick bland annat hoppa en långsida med tre oxrar, först med volter och sedan utan, hästarna hoppade jättefint trots att de säkert var lite trötta i benen. Jag hade även med mig Szum och visade lite arbete i töm. Vi tittade på olika arbetsformer, hur han tog stöd i bettet och jag försökte förklara lite hur jag jobbat med honom, han skötte sig bra i blåsten men var inte rikitgt lika fin som sist han var med och visade upp sig.
 
När jag kom hem var hovis här och det var bara att lämna av Szum och köra hem Räkan till gården för skoning. Nu har hon skor runt om igen och ska snart börja sättas i gång lite lugnt. Även Lillan fick på sig sin tappsko som hon hade drullat av sig. Efter det var jag trött så det blev inget mer vettigt gjort i dag, tur jag har semester nu och massor av tid!
 
Inte en enda bild har jag lyckats ta i helgen, måste ha varit vädrets fel! Bjuder på en bild från förra lägret när jag och Szum visade arbete i töm.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0